שתלים דנטליים: חברות שכדאי להכיר

מהן החברות המובילות שמייצרות שתלים דנטליים, מה ההבדלים ביניהן ומה חשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים את סוג השתל הרצוי והמתאים ביותר?

קיימות מספר חברות בארץ ובעולם המייצרות שתלים דנטליים. לרוב הרופאים המטפלים הם אלו שבוחרים את החברה שאיתה הוא עובדים וממנה הם רוכשים את השתלים הדנטליים. כיום, בעידן שבו הידע פתוח וחשוף לכל, יותר ויותר מטופלים מבקשים להכיר קצת את התחום לפני ביצוע הפרוצדורה הרפואית הדנטלית, להבין את היתרונות והחסרונות של כל שיטה או חברה, ובעיקר – לקחת חלק בהחלטה.

למה צריך שתלים דנטליים?

ראשית, כדאי להבין למה משמשים אותנו השתלים הדנטליים. השתל בעצם מחליף את השורש והכתר מחליף את השן, במצבים של אובדן שן:

  1. מחלת חניכיים

  2. דלקת

  3. חבלה או תאונה

  4. הזנחה והיגיינה לקויה

במצבים אלו יש סיכוי לאבד את השן באופן שיפגע בנו לא רק אסטית, אלא ממש יפגע באיכות החיים שלנו, בשל קושי בלעיסה, אכילה וכו’. כך נוצר הצורך בהחלפת השן שאבדה. בחלק מהמקרים יש גם חוסר בעצם ואז הפרוצדורה הרפואית הנדרשת לצורך ההשתלה היא מורכבת יותר.

חברות שתלים דנטליים

בעולם קיימים יותר מ-1000 יצרנים שונים של שתלים דנטליים, רובם משווקים לשוק המקומי. ביניהם רק כ-15 חברות מוכרות המשווקות את השתלים שלהם ברחבי העולם – זימר, נובל, שטראומן, I3, ביו-רייזן ועוד.
בהקשר הישראלי אפשר לציין שתי חברות ישראליות שנרכשו על ידי חברות דנטליות בינלאומיות – חברת אלפא ביו, בסכום של 95 מיליון דולר, וחברת MIS, שנמכרה בסכום של 435 מיליון דולר. חברות ישראליות נוספות שמוכרות שתלים דנטליים בשוק העולמי הן עדין, AB ופלטופ.

איזה סוגים של שתלים מיוצרים על ידי החברות השונות?

הפיתרון של שתלים דנטליים קיים בעולם כבר מעל ל-4 עשורים. רוב השתלים המיוצרים בארץ ובעולם הינם שתלים בורגיים, כלומר המבנה שלהם הוא דמוי בורג והם גם מוברגים אל עצם הלסת. יוצא דופן הוא הפיתרון שמציעה חברת BICON IMPLANTS – חברת שתלים דנטליים מארה”ב. השתל שלהם קצר יותר משאר השתלים והוא אינו מוברג אל עצם הלסת, אלא מונח בה כמו חבית.
העיצוב היחודי ושיטת החיבור אל העצם הופכים את שתלי בייקון לפיתרון איכותי, עם אחוזי הצלחה גבוהים וזמן החלמה קצר. מדובר גם בפיתרון אסתטי יותר, אך חשוב מכך – השימוש בשתלים של בייקון יכול למנוע את הצורך בפרוצדורות רפואיות מורכבות ומסובכות, מאחר ולרוב הם מתאימים לשימוש גם במצב של חוסר עצם. השתלים של בייקון משווקים גם בישראל והם מאושרים על ידי FDA האמריקאי כתקן למוצר רפואי ואיכותי עם ניסיון קליני עשיר.

לסיכום, במאמר זה סקרנו את החברות של השתלים הדנטאליים וציינו את השוני בין החברות השונות. מידע זה חשוב בעיקר עבור המתמודדים עם אובדן שן ו/או אובדן עצם בלסת העליונה או התחתונה ומחפשים פתרונות יעילים ומוכחים, עם תוצאות טובות לאורך זמן.