שתלים קצרים – מומלצים למבוגרים

שתלים קצרים

טיפולי שיניים חרוטים בזיכרון של רובנו כפעולה שאיננה נעימה, במיוחד כאשר פעולה זו כרוכה בהחלפה של שן חולה בשתל חדש האמור לתפוס את מקומה. פעולה זו משלבת אל תוכה לא מעט טיפולים שנסחפו אל ההחלפה המושלמת שבין השן אל השתל החדש, והיא הפכה למורכבת כשהיא כוללת מעל 40 אחוזים מהטיפולים, הכוללים הרמת סינוס פתוחה או סגורה והשתלת עצם. אך מה שהופך את ההליך ללא נעים עוד יותר הוא שככל שגילו של המטופל יהיה מבוגר יותר, כך הסיכוי שיזדקק לטיפולים משלימים כמו הרמת סינוס או עיבוי עצם גדלים הרבה יותר. אבל בשנים האחרונות נראה כי שתלים דנטליים קצרים הפכו לפתרון המומלץ ביותר עבור מטופלים מבוגרים, עם אחוזי הצלחה גבוהים ממרבית הפרוצדורות הקיימות כיום.

שתלים קצרים = רפואה עתידנית

שתלים קצרים אינם שונים בצורה ניכרת מהשתלים הרגלים והם מעוצבים בצורת בורג, אך בשונה משתלים רגלים הם אינם מתברגים אל תוך עצם השן אלא על ידי הקשה ולהם פני השטח הרחב, אשר עוזר בשימור מצבה של עצם השן ואף למנוע ספיגה. אבל השתלים הקצרים שמאופיינים בעיקר באורך הקצר שלהם, הינם חלק מרפואה זעירה ומתקדמת, אשר קיימת החל מניתוחי לב ועד לניתוחים גניקולוגיים ובעשורים האחרונים גם בקרב רפואת השיניים. רפואה זעירה מאפשרת החלמה מהירה יותר מטיפולים פולשניים במיוחד כמו החלפת שן בשתל קצר, יחד עם זאת הסיבוכים בהליכים אלו נחשבים לנמוכים מאוד ביחס לשאר הטיפולים הפולשניים כמו הרמת סינוס למשל. נתונים אלו מעודדים בעיקר עבור מטופלים מבוגרים שסובלים לא פעם מזמני החלמה גדולים יותר משאר האוכלוסייה.

פחות טיפולים משלימים = יותר אחוזי הצלחה

על מנת לגבור על מחסור בעצם השן הרפואה המודרנית מצאה לא מעט ”טריקים” ו”גשרים” על מנת לדלג על הבעיה הזו, אחת מהן שהייתה פופולרית לא מעט בשנים האחרונות הייתה הרמת סינוס פתוחה או סגורה.
פעולה זו נחשבת לפולשנית במיוחד ובעלת זמן החלמה ארוך שיכול לעלות על פני שנה, מהיום הטיפול ועד שיוכל הרופא המטפל להרכיב את השתל החדש. ההליך השני שנחשב ליותר מתקדם הוא אוגמנטציות אשר אמורה לשקם עצם שנפגעה, אך גם היא מצריכה פעולה פולשנית אל אזור השן הפגועה ונמצאה יעילה בפחות מ53 אחוז מהמטופלים. את כל אלו תוכלו לחסוך על ידי החלפת שן חולה בעזרת שתל קצר, אשר אינו דורש זמן החלמה ומורכב בשן המטופל בסמוך לזמן העקירה.