כיצד נמנעים מניתוחים מסובכים ברפואת שיניים?

הרבה פעמים אני מגיעים לרופא השיניים בשלב מאוחר בגלל המון סיבות כגון פחד מטיפולי שיניים, עלות כספית של הטיפול או “מסתדר עם זה ככה”.

פתאום מגיעים למצב “שזהו חייבים לטפל”, אבל אז אנו מגלים את גודל הבעיה שנוצרה.

הבעיה המרכזית הינה אובדן עצם בלסת עליונה או בלסת תחתונה הסיבות לכך רבות אבל מצב זה של אובדן עצם מחייב אותנו לבצע פרוצדורה של תוספת עצם כדי להשתיל שתל (מדמה שורש) כדי שנוכל לבנות כתר שמחליף את השן.

לרופא השיניים מספר אופציות:  

אופציה א’ – השתלת עצם או עיבוי עצם – פרוצדורה מורכבת שכוללת בתוכה הרמות סינוס בלסת עליונה ואוגמנטציה ורטיקלית בלסת תחתונה.

הפרוצדורות הנ”ל גם מורכבות לרופא המבצע וגם למטופל, ובדרך כלל כרוחות בהחלמה ארוכה.

הרמת סינוס (סגורה / פתוחה) – מדובר בפרוצדורה פולשנית, שמטרתה ליצור תוספת עצם במקומות של חסר בנפח העצם לצורך ביצוע השתלה. במסגרת ניתוח הרמת הסינוס מרימים את רירית הסינוס דרך חלון לטראלי. ניתוח מסוג זה מחייב מנוחה ושיקום ארוך המתנה של לפחות שישה חודשים.

אוגמנטציה ורטיקלית – בניית עצם בלסת התחתונה כתוצאה מחוסר בנפח העצם והקרבה לתעלת העצב, הינה פרוצדורה מורכבת, מסובכת ומצריכה זמן החלמה ארוך בין 5-6 חודשים וסיכויי הצלחה כ-53%, לפי מחקרים שפורסמו.

שתלים זיגומטיים – אלה הם שתלים ארוכים מאוד שעוקפים את אזור הסינוס ועולים עד לעצם הזיגומטית. ביצוע השתלה הינו מורכב ובמקרה של כישלון עלול לגרום לנזקים רבים לעצם בלסת.

אופציה ב’ – הינה שימוש בשתלים קצרים כמו שתלי בייקון:

BICON הינה חברה אמריקאית, הנמצאת בשוק הדנטלי העולמי כבר למעלה מ-30 שנה. החברה מציעה פתרון איכותי, לטווח ארוך, עם אחוזי הצלחה גבוהים. בזכות שתלי החברה ניתן להימנע מפרוצדורות כירורגיות מורכבות.

השתלים הייחודיים של BICON מיוצרים ומוכחים קלינית מאז שנת 1985. הטכניקה המהפכנית של החברה, לא רק עברה את מבחן הזמן, אלא ממשיכה להוביל בתעשייה הדנטלית העולמית.

במשך שנות פעילותה מספקת החברה מוצרים איכותיים, חדשניים, מקצועיים, בטיחותיים וידידותיים לשימוש לקהל רופאי השיניים, מעבדות שיניים, קופות חולים ובתי חולים, תוך שהיא שמה בראש מעייניה את נוחיותם של רופאי השיניים ומטופלים.

בשנים האחרונות ברפואת השיניים יש הרבה מחקרים חדשים שמראים שהאורך לא תמיד משפיע על חוזק השתל והיום הנטייה הכללית לא להשתיל שתלים יותר קצרים

בתמונה הנ”ל אנו רואים שתל ארוך מול שתל בייקון ושואלים למה אני צריך שתל ארוך אם השתל בייקון הקצר עושה את אותה העבודה.

ברוב המקרים עדיף שתל קצר של בייקון מכיוון שזה משאיר סביב השתל יותר עצם אוטוגנית (עצמית) מאפשרת קליטה טובה יותר של השתל בלסת העליונה ובלסת התחתונה.

ובמקרה של בעיה ניתן לבצע שתל נוסף ללא צורך בבניית עצם.

לסיכום: יש תמיד עוד פתרון, חשוב לציין שישנם מקרים בהם גם שתלי בייקון מחייבים ביצוע של תוספת עצם אבל זה בדרך כלל תוספת קטנה.

הפתרון של שתל בייקון קצר מספר היתרונות:

  1. חוסך זמן.
  2. חוסך כסף.
  3. חוסך באי נוחות וכאבים.
  4. נותן פתרון איכותי לאורך זמן.