למה צריך שתלים דנטליים?

התמודדות עם אובדן שן היא תופעה מוכרת ונפוצה. על מנת לשחזר את מראה את הפה יש צורך בהשתלת שתל דנטלי, ולעיתים גם בפרוצדורות מורכבות ופולשניות לבניית עצם חסרה. הבשורות הטובות הן שיש אלטרנטיבות המציעות פתרון מצוין ויכולות למנוע את אותן פרוצדורות. אז מהם שתלים דנטליים, למה צריך אותם ומה חשוב לדעת לפני שניגשים לתהליך?

במהלך חיינו נאבד שיניים בעקבות גורמים שונים כמו מחלות חניכיים, עששת, תאונה, חריקת שיניים, שבר של השורש ועוד. בנוסף, במקרים רבים, לאחר עקירת שיניים לא דואגים למלא את החלל שנוצר בתחליפי עצם כדי לשמור על הרכס הקיים, שהוא חיוני וחשוב לתהליך השתלת השתל. אמנם לעיתים לא ניתן לבצע מילוי עצם עקב דלקת באזור השן, אך גם כאשר אין דלקתיות באזור, במרבית המקרים התהליך אינו מבוצע ומשאיר את הלסת שלנו חשופה לנסיגת עצם.

מהו שתל דנטלי ולמה צריך לבצע השתלת שתל?

כאשר רוצים לתקן את חלל הפה ולבנות שיניים חדשות במקום אלו שאבדו או נעקרו, עלינו להשתיל בתוך הלסת שתל דנטלי, עליו תורכב השן החדשה. השתל הדנטלי מחליף את השורש של השן והכתר מדמה את השן הטבעית שלנו. מצב של חוסר עצם בלסת העליונה או בלסת התחתונה אינו מאפשר להשתיל שתלים דנטליים ארוכים.
לכן, ברוב המקרים, טרם ההשתלה המטופל יעבור פרוצדורה של בניית עצם בלסת התחתונה או הרמת סינוס בלסת התחתונה. אלו הן פרוצדורות מורכבות, הדורשות זמן החלמה ארוך ולא תמיד מתקבלת התוצאה הרצויה. המטופלים משלמים סכומים יקרים, סובלים לרוב מנפיחות ורגישות למשך זמן מה לאחר הטיפול, ולמרות הכל התוצאה לא תמיד מאפשרת השתלת שתלים ארוכים .

אלטרנטיבות לבניית עצם או הרמת סינוס פתוחה

קיימים שני פתרונות אלטרנטיביים אשר ימנעו לרוב את הצורך לעבור השתלת עצם או הרמת סינוס פתוחה. כאשר המצב מחייב זאת, תבוצע הרמת סינוס סגורה, שהיא פרוצדורה בטוחה, עם אחוזי הצלחה קבועים וכמעט ללא סיבוכים.

1. שתלים דנטליים קצרים – שתלי Bicon:

הפתרון הראשון הוא פתרון ותיק מאוד, עם ניסיון קליני של יותר מ-40 שנה. מדובר בשתלים קצרים מבית בייקון האמריקאית, שהוכחו כפתרון מושלם במקרים של חוסר עצם או חוסר של שן בודדת. ההשתלה מתבצעת בניתוח קצר, ללא סיבוכים מורכבים, וזמן החלמה מהיר. השיקום הקבוע נעשה לאחר 3-4 חודשים בהליך פשוט יחסית והתוצאות אסתטיות ומושלמות, עד כי לא ניתן להבדיל בין השיניים הטבעיות לכתר. שתלי בייקון מאושרים ע”י FDA האמריקאי כתקן למוצר רפואי ואיכותי .

בייקון הינה חברה אמריקאית, עם ניסיון עשיר בשוק הדנטלי. במשך שנות פעילותה מספקת החברה מוצרים איכותיים, חדשניים, מקצועיים, בטיחותיים וידידותיים לשימוש לקהל רופאי השיניים, מעבדות שיניים, קופות חולים ובתי חולים, תוך שהיא שמה בראש מעייניה את רווחתם של רופאי השיניים והמטופלים. השתלים הקצרים של החברה מספקים פתרון איכותי, ארוך טווח ובעל אחוזי הצלחה גבוהים למטופלים ברחבי העולם ומאפשרים להימנע מפרוצדורות כירורגיות מורכבות.

השתלים הייחודיים של בייקון מיוצרים ומוכחים קלינית מאז שנת 1985. הטכניקה המהפכנית של החברה, לא רק עברה את מבחן הזמן, אלא ממשיכה להוביל בתעשייה הדנטלית העולמית. כל זאת בזכות היתרונות שהיא מציעה:

  • חיסכון בזמן
  • חיסכון בכסף
  • הימנעות מאי נוחות וכאבים
  • הימנעות מסיבוכים
  • פתרון איכותי לאורך זמן

2. שתלים דנטליים צרים – שתלי Rex:

הפתרון השני מעט חדש יותר וקיים בשוק מזה 9 שנים. מדובר בשתלים צרים ברוחב 1.8 מ”מ של חברת Rex האמריקאית. שתלים אלו מאפשרים השתלה בלסת תחתונה במקביל לתעלת העצב, במצבים של רכס צר. שתלי Rex הינם שתלים תוצרת ארה”ב והם משווקים בעולם באמצעות חברת מקטרון האיטלקית, הידועה בפיתוח של פיזוסרג’רי מעל 15 שנה .

לסיכום, חשוב לדעת שאובדן שן היא תופעה נפוצה שניתן להתמודד איתה בעזרת שתלים דנטליים וכתרים שמחליפים את השן הטבעית. גם במצבים של חוסר בעצם בלסת, או במצבים של רכס צר, ישנם פתרונות דנטליים פשוטים, כמו שימוש בשתלים קצרים וצרים. אלו פתרונות אולטימטיביים שכן השימוש בהם יכול למנוע את הצורך בפרוצדורות כירורגיות מורכבות ובעלות פוטנציאל לסיבוכים.