הרמת סינוס: מה זה ומתי צריך את זה?

הרמת סינוס – מה זה?

מדובר בהליך כירורגי שמטרתו להגדיל את כמות העצם בלסת העליונה, באזור הסינוסים המקסילריים. הליך זה נעשה לרוב לקראת השתלת שיניים באזור זה, כאשר אין מספיק עצם זמינה להתקנת השתלים בצורה יציבה ובטוחה.

מתי צריך הרמת סינוס?

  • מחסור בעצם: הסיבה הנפוצה ביותר היא מחסור בעצם בלסת העליונה, כתוצאה מאובדן שיניים לאורך זמן, ספיגת עצם לאחר עקירות, או פגמים מולדים.
  • דלקות חניכיים: דלקות חניכיים חמורות עלולות לגרום לפגיעה בעצם התומכת בשיניים, ולהוביל למחסור בעצם באזור הסינוסים.
  • פציעות: פציעות באזור הפנים עלולות לפגוע בעצם הלסת העליונה ולגרום למחסור בעצם.

יש שתי גישות עיקריות להרמת סינוס

  • הרמת סינוס פתוחה: גישה זו כרוכה בחתך בחניכיים ובפתיחת קיר הסינוס. לאחר מכן, מרימים את קרום הסינוס וממלאים את החלל שנוצר בתחליף עצם.
  • הרמת סינוס סגורה: גישה זו פחות פולשנית ומתבצעת דרך חור קטן בחניכיים. במהלך ההליך, מרים הרופא את קרום הסינוס בעזרת כלי מיוחד ומחדיר תחליף עצם דרך החור.

סיבוכים אפשריים של הרמת סינוס

  • דימום: דימום קל הוא נורמלי לאחר ההליך, אך דימום מוגזם מחייב פנייה מיידית לרופא.
  • זיהום: זיהום הוא סיבוך נדיר אך רציני, ויש לטפל בו באנטיביוטיקה.
  • פגיעה בעצבים: פגיעה בעצבים באזור עלולה לגרום לתחושת קהות או עקצוץ בשיניים או בשפה.
  • קרע בקרום הסינוס: קרע בקרום הסינוס הוא סיבוך נדיר שעלול להוביל לדלקת סינוסים.
  • סינוסיטיס: דלקת סינוסים היא סיבוך אפשרי, וניתן לטפל בה באמצעות אנטיביוטיקה ותרופות להקלה על התסמינים.

חשוב לציין שסיבוכים אלה נדירים יחסית, ורוב ההליכים עוברים ללא בעיות.

החדשנות בהרמת סינוס

בשנים האחרונות, טכנולוגיות חדשניות וחומרים מתקדמים הוכנסו לשיטות הרמת סינוס, מה שמאפשר להגביר את אפקטיביות הטיפול ולצמצם את הסיכון לסיבוכים. חומרי מילוי חדשים, כגון הידרוקסיאפטיט סינתטי, מספקים אלטרנטיבה בטוחה ויעילה לתחליפי עצם מקוריים, ומקדמים התמזגות וצמיחה עצמית של העצם באופן טבעי. בנוסף, שימוש בטכנולוגיות תלת-ממד ותוכנות מחשב מתקדמות מאפשר לרופאים לתכנן את ההליך בצורה מדויקת יותר, לזהות את המיקום האופטימלי להשתלות, ולהתאים את חומר המילוי לצרכים הספציפיים של המטופל.

בעידן החדשנות הרפואית, ניתוח הרמת סינוס הוא פרוצדורה נפוצה ומקובלת לשיקום הלסת האחורית. מחקרים מתקדמים בתחום זה מצביעים על התקדמויות חשובות בשיטות הניתוח, המאפשרות שיפור בתוצאות ההשתלה תוך כדי מזעור הסיכונים והסיבוכים האפשריים.

השימוש בטכניקות ניתוחיות מתקדמות, מאפשר הגדלה משמעותית של גובה העצם, תוך שמירה על המאפיינים האנטומיים של האזור ומיזעור הסיכון לסיבוכים. 

השפעות לטווח ארוך של הרמת סינוס על איכות החיים

מחקרים שונים הדגימו שהרמת סינוס משפרת משמעותית את איכות החיים של המטופלים, לאחר התאוששות והשתלת שיניים בהצלחה. היכולת ללעוס בצורה נכונה, השיפור במראה הפנים ובביטחון העצמי, והפחתה בכאבים ובבעיות בריאותיות נוספות הקשורות לאובדן שיניים, כל אלה תורמים לשיפור הכללי באיכות החיים. עם זאת, ההצלחה של ההליך תלויה בקפידה על הוראות הרופא לאחר הניתוח, ובביצוע בדיקות תקופתיות לשמירה על התוצאות לאורך זמן.

המחקרים מדגישים גם את החשיבות של זיהוי מוקדם של מחלות בסינוס, כגון סינוסיטיס או ציסטות, שעלולות להגביר את הסיכון לסיבוכים ולהשפיע על התוצאות הסופיות של הניתוח. שימוש בכלים מתקדמים וטכניקות אחרות למזעור דימומים מספקים תוצאות מעודדות למטופלים ומשפרים את ההתמודדות עם הניתוח.

לסיכום,

BICON הינה חברה אמריקאית, הנמצאת בשוק הדנטלי העולמי כבר למעלה מ-30 שנה. החברה מציעה פתרון איכותי, לטווח ארוך, עם אחוזי הצלחה גבוהים. בזכות שתלי החברה ניתן להימנע מפרוצדורות כירורגיות מורכבות.

השתלים הייחודיים של BICON מיוצרים ומוכחים קלינית מאז שנת 1985. הטכניקה המהפכנית של החברה, לא רק עברה את מבחן הזמן , אלא ממשיכה להוביל בתעשייה הדנטלית העולמית.

במשך שנות פעילותה מספקת החברה מוצרים איכותיים, חדשניים, מקצועיים, בטיחותיים וידידותיים לשימוש לקהל רופאי השיניים, מעבדות שיניים, קופות חולים ובתי חולים, תוך שהיא שמה בראש מעייניה את נוחיותם של רופאי השיניים ומטופלים.

לקוחות BICON מרחבי העולם נהנים מהיתרונות הקליניים הרבים של השתלים.