הרמת סינוס פתוחה או סגורה – האם יש דרך להימנע ממנה?

ניתוחים דנטליים להרמת סינוס פתוחה או סגורה הפכו לשכיחים למדי. הם נחשבים לבטוחים, אך הפרוצדורה כרוכה באי נעימות ובכאבים, עלולה להביא לסיבוכים ומעל להכל – לא תמיד מצליחה! אז האם יש דרך להימנע ממנה לגמרי? 

ראשית, נבין מהי הפרוצדורה של הרמת סינוס, ומה ההבדל בין הרמת סינוס פתוחה לסגורה. הרמת סינוס הינה פרוצדורה רפואית נפוצה שנועדה להתמודד עם חוסר עצם בלסת, לפני פעולה של השתלה דנטלית. בתהליך הרמת סינוס מרימים את הממברנה שנמצאת בתוך הסינוס, שתפקידה הוא ניקוי האוויר שנכנס דרך האף. התהליך עצמו מורכב ואחריו ישנה החלמה של שבועיים ולעיתים אף יותר.

הרמת סינוס פתוחה מתאימה כאשר החוסר בעצם הוא משמעותי. בתהליך זה מבצעים חתך בחניכיים כדי להגיע לעצם הלסת ואל הסינוס. במצבים שבהם מספיקה תוספת קטנה של עצם, ניתן לבצע הרמת סינוס סגורה, כלומר ללא פתיחת החניכיים.

 

סיבוכים של הרמת סינוס

במרבית המקרים הפרוצדורה מבוצעת בהצלחה, אך יש להמתין כחצי שנה לפני שבודקים את תוצאות הרמת הסינוס. זאת משום שלוקח זמן עד שמתרחשת אוסטואינטגרציה מלאה בין העצם המלאכותית לעצם של הגוף שלנו. רק לאחר שרואים שהעצם החדשה נקלטה כראוי בעצם הלסת ניתן לבצע השתלה ולבנות גשר קבוע.

עם זאת, לתהליך של הרמת סינוס, פתוחה או סגורה, עלולים להיות סיבוכים ברמות חומרה שונות, מעבר לזמן ההחלמה הארוך, אי הנוחות והכאבים שמרבית המטופלים מתמודדים איתם לאחר ביצוע הפרוצדורה. בין הסיבוכים האפשריים:
1. זיהום
2. קריעת הממברנה ובריחת העצם
3. נפיחות
4. סינוסיטיס חריף

האם קיימות חלופות?

החדשות הטובות הן שבמקרים רבים ניתן להימנע מהרמת סינוס. קיימים שני פתרונות שיכולים לסייע לנו בכך ולהוות חלופה לפרוצדורה – שימוש בשתלים מסוג REX או בשתלי בייקון. נסביר כיצד שתלים אלו מהווים חלופה להרמת סינוס פתוחה או סגורה.

שתלי REX – שתל מסוג REX הינו שתל צר ברוחב 1.8 מ”מ ולכן הוא מהווה פתרון מושלם למצבים של חוסר עצם ורכסים צרים. את השתל משתילים באמצעות פיזו ומכשיר IPD. שתלי REX הינם שתלים תוצרת ארה”ב והם משווקים בעולם כבר מעל ל- 15 שנים בעזרת חברת מקטרון האיטלקית, הידועה בפיתוח של פיזוסרג’רי.

השתלים מוחדרים לעצם בעזרת פיצול העצם עם פיזוסרג’רי ולאחר מכן בעזרת מכשיר IPD – מכשיר פנאומטי להחדרת שתלים לאחר פיצול ראשוני בעזרת מסור OT7  אנו ממשיכים את  הפיצול בעצם בשלבים  מ 1.6 מ”מ  עד 2 מ”מ ורק אז מחדרים את השתל.

שתלי בייקון – השתלים של בייקון מהווים פתרון קבע לשיניים חסרות. פתרון זה מעניק מראה, תחושה ותפקוד כמו של שיניים טבעיות. הם חוסכים זמן וכסף, הם חוסכים מהמטופלים אי נוחות וכאבים ומעניקים פתרון איכותי ועמיד לאורך זמן.
BICON הינה חברה אמריקאית, הנמצאת בשוק הדנטלי העולמי כבר למעלה מ-30 שנה. החברה מציעה פתרון איכותי, לטווח ארוך, עם אחוזי הצלחה גבוהים. בזכות שתלי החברה ניתן להימנע מפרוצדורות כירורגיות מורכבות. השתלים הייחודיים של BICON מיוצרים ומוכחים קלינית מאז שנת 1985. הטכניקה המהפכנית של החברה, לא רק עברה את מבחן הזמן , אלא ממשיכה להוביל בתעשייה הדנטלית העולמית.
במשך שנות פעילותה מספקת החברה מוצרים איכותיים, חדשניים, מקצועיים, בטיחותיים וידידותיים לשימוש לקהל רופאי השיניים, מעבדות שיניים, קופות חולים ובתי חולים, תוך שהיא שמה בראש מעייניה את נוחיותם של רופאי השיניים ומטופלים.
לקוחות BICON מרחבי העולם נהנים מהיתרונות הקליניים הרבים של השתלים.

 

לסיכום, הרמת סינוס פתוחה או סגורה זו פרוצדורה רפואית שנועדה להתמודד עם חוסר עצם בלסת ולאפשר השתלה. היא אמנם נחשבתליחסית בטוחה, אך בכל זאת מלווה באי נוחות וכאבים ולעיתים עלולה להסתיים בסיבוכים. לכן, כדאי לבחון חלופות שקיימות בשוק – שתליREX או בייקון, אותם ניתן להשתיל גם במצב של חוסר עצם.