שתל דנטלי – שאלות נפוצות (והתשובות כמובן!)

ניתוח השתלת שיניים הוא הליך כירורגי נפוץ, הנחשב לבטוח ויעיל. לאחר הניתוח, צפויים כאבים קלים עד בינוניים, שניתן להקל עליהם באמצעות תרופות משככות כאבים. במהלך ההשתלה נעשה שימוש בשתל דנטלי. לאחר מספר חודשים של החלמה ניתן להתקין על השתל מבנה (abutment) ועליו כתר (crown).

שתל דנטלי הוא פתרון יעיל לשחזור שורשים בלסת העליונה או התחתונה. הוא מהווה תחליף לשורשי השיניים החסרות ומאפשר להתקין עליו כתר חדש במקום השן הטבעית.

ממה עשויים שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים עשויים בדרך כלל מטיטניום או מזירקוניה – מתכות המתאימות לשימוש בגוף האדם. השתל מוברג אל תוך עצם הלסת, ועם הזמן עצם הלסת מתיישבת סביב השתל בתהליך המכונה בעגה המקצועית אוסטואינטגרציה.

מהם היתרונות העיקריים של השתלים הדנטיים?

שתלים דנטליים מציעים מספר יתרונות על פני חלופות אחרות לשחזור שיניים חסרות, כגון:

  • יעילות: שתל דנטלי מהווה פתרון יעיל ומהיר לשחזור שיניים חסרות
  • יציבות: שתל דנטלי יציב מאוד ואינו פוגע בפעילות הפה והלסת (למשל נגיסה ולעיסה)
  • אסתטיקה: כתר דנטלי מחרסינה זירקוניה או מקומפוזית נרא טבעי ומשתלב היטב עם השיניים הקיימות

למי מתאימים שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מתאימים למגוון רחב של מטופלים:

  • אנשים עם שיניים חסרות אחת או יותר
  • אנשים עם מחלות חניכיים
  • אנשים עם פגיעה בשיניים או בעצם הלסת

כמה עולה שתל דנטלי?

עלות שתלים דנטליים משתנה בהתאם לסוג השתל, למספר השתלים הדרושים ולמיקום המרפאה. בדרך כלל, מדובר בעלות גבוהה יותר מאשר טיפולים אחרים לשחזור שיניים חסרות, כגון כתרים או גשר.

כמה זמן לוקח להשתלים דנטליים להחלים?

בדרך כלל, לוקח מספר חודשים לשתלים דנטליים להחלים לחלוטין. עם זאת, ניתן להתקין מבנה וכתר על השתל לאחר 3 חודשים בלסת עליונה ו 6 חודשים בלסת תחתונה.

לכמה זמן מחזיק השתל?

שתלים דנטליים יכולים להחזיק מעמד לאורך שנים רבות, חשוב להגיע לרופא השיניים אחת לשנה לביקורת.

האם יש סיכונים בשימוש בשתלים דנטליים?

כמו כל הליך כירורגי, גם ניתוח השתלת שיניים כרוך בסיכונים מסוימים, כגון זיהום, דימום וכאב. עם זאת, הסיכונים הללו הם נמוכים יחסית.

האם אפשר להשתיל במידה ויש חוסר עצם?

כן. ישנם שתלים קצרים שמיועדים לחוסר עצם כגון השתלים של חברת בייקון. חברת Bicon קיימת כבר יותר מ-40 שנה ומייצרת בארה”ב שתלים דנטליים קצרים שנותנים מענה למטופלים עם חוסר עצם.

אם אתם שוקלים שתלים דנטליים, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים מומחה בשתלים דנטליים. רופא השיניים יבדוק את מצב השיניים והחניכיים שלכם וימליץ על הטיפול המתאים ביותר עבורכם.