האם שתלים קצרים עדיפים על השתלת עצם?

במאמר זה נציג את היתרונות של שתלים קצרים כפתרון פשוט לאובדן עצם בלסת עליונה או תחתונה, על פני פתרונות אחרים הקיימים בשוק כמו השתלת עצם בלסת התחתונה או הרמת סינוס בלסת העליונה.

מתי צריך לשקול השתלת עצם?

באופן כללי, כאשר מבצעים טיפול שיקום שיניים, משתמשים בשתלים דנטליים שעשויים ממתכת שמתאימה לגוף האדם, כמו טיטניום או זירקוניה. השתל הדנטלי מוברג לתוך עצם הלסת, ועם הזמן עצם הלסת מתיישבת ומתייצבת סביב השתל בתהליך הנקרא אוסטואינטגרציה. לאחר מספר חודשים, ניתן להתקין על השתל מבנה (abutment) ועליו כתר (crown).

הבעיה היא שכדי לבצע את התהליך שתואר לעיל יש צורך במספיק נפח עצם כדי שניתן יהיה להחדיר את השתל הדנטלי בצורה טובה – ויש פעמים בהן נפח העצם של המטופל לא מספיק. במקרים כאלה, יש כמה אפשרויות שיכולות לתת מענה לחוסר בעצם.

  1. אפשרות אחת, שמתאימה בעיקר למקרים של חוסר עצם בלסת התחתונה, היא לבצע השתלת עצם. הפרוצדורה מכונה אוגמנטציה ורטיקלית, ומטרתה להגדיל את נפח העצם בלסת התחתונה. עם זאת, מדובר בטיפול מורכב שדורש החלמה ארוכה וסיכויי ההצלחה שלו עומדים על כ-50%.
  2. אפשרות אחרת, שמתאימה יותר למקרים של חוסר עצם בלסת העליונה, היא הרמת סינוס פתוחה. גם היא מעין סוג של השתלת עצם, שבעזרתה ניתן להוסיף עצם באזור הסינוס כדי שניתן יהיה להחדיר לאזור זה שתלים דנטליים. גם טיפול זה כרוך בתקופת החלמה ארוכה ובמספר סיבוכים אפשריים.

במקרים מסוימים ניתן גם לשקול התקנת תותבת הנשענת על הרכס ללא שתלים דנטליים, אבל יש אפשרות טובה יותר:

שתלים דנטליים קצרים יכולים להחליף השתלת עצם

שתלים קצרים עשויים להוות פתרון מצוין למצב של חוסר בעצם בלסת עליונה או בלסת התחתונה. הם מיוצרים בארה”ב, ומשתמשים בהם בשוק הדנטלי העולמי והישראלי כבר למעלה מ-30 שנה. מדובר בשתלים דנטליים שאורכם כמחצית מאלה של שתלים סטנדרטיים, ולפיכך אפשר להחדיר אותם גם אצל מטופלים שיש להם חוסר בנפח עצם.

השתלים הקצרים אמורים לפתור בעיות של חוסר עצם אשר נוצרות בעקבות:

  1. איבוד של שן.
  2. דלקת בלסת עליונה או תחתונה.
  3. איבוד עצם שנגרם עקב שימוש בתותבת.

הפתרון שמחליף השתלת עצם: שתלי BICON

שתלים קצרים של חברת BICON הוכחו כפתרון מושלם במקרים של חוסר עצם או חוסר של שן בודדת: ההשתלה מתבצעת בניתוח קצר, זמן ההחלמה מהיר, ולאחר 3-4 חודשים ניתן לבצע שיקום קבוע בהליך פשוט יחסית.

והתוצאות? אסתטיות ומושלמות. פשוט לא ניתן להבדיל בין שן לכתר!

היתרונות של שתלי BICON:

  • חיסכון בזמן.
  • חיסכון בכסף.
  • חיסכון באי נוחות ובכאבים.
  • פתרון איכותי ולאורך זמן.

אודות חברת BICON

BICON היא חברה אמריקאית הפועלת בשוק הדנטלי העולמי כבר למעלה מ-30 שנה. החברה מספקת מוצרים איכותיים, חדשניים, מקצועיים, בטיחותיים וידידותיים לשימוש לקהל רופאי השיניים, מעבדות שיניים, קופות חולים ובתי חולים, תוך שהיא שמה בראש מעייניה את נוחיותם של רופאי השיניים ומטופליהם.

השתלים הקצרים הייחודיים של BICON מיוצרים ומוכחים קלינית מאז שנת 1985, ובכך מהווים פתרון איכותי, לטווח ארוך, עם אחוזי הצלחה גבוהים, שמאפשר למטופלים להימנע מפרוצדורות כירורגיות מורכבות כמו השתלת עצם או הרמת סינוס. המוצרים מאושרים ע”י FDA האמריקאי, הטכניקה המהפכנית של החברה ממשיכה להוביל בתעשייה הדנטלית העולמית, ולקוחותיה נהנים מן היתרונות הקליניים הרבים של השתלים הקצרים.