שתלים דנטליים: תעשייה ישראלית פורצת דרך

מדינת ישראל הקטנה שבמזרח התיכון ידועה בעולם כמובילה בתחומי הסטארט-אפ וכמוקד של חדשנות טכנולוגית במגוון רחב של תחומים, בין היתר גם בתחום רפואת השיניים. שתלים דנטליים תוצרת ישראל ידועים בעולם באיכותם ובחדשנותם, והחברות הישראליות שמייצרות אותם הפכו למובילות עולמיות בתחום. מי הן החברות הישראליות הללו ומה היתרונות של שתלים דנטליים כחול לבן?

מה הם שתלים דנטליים

תחום השתלים הדנטליים צבר תאוצה משמעותית בעשורים האחרונים, והפך לפתרון פופולרי עבור אלו הסובלים משיניים חסרות. אם בעבר אדם שאיבד שן אחת או יותר היה נאלץ להשלים עם המצב או לכל היותר להשתמש בשיניים תותבות נשלפות, הרי שכיום, בזכות פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים וחומרי גלם איכותיים, ניתן להחליף שיניים טבעיות שאבדו מסיבה כלשהי בשיניים מלאכותיות. זאת באמצעות הליך רפואי פשוט יחסית הכולל החדרת שתל דנטלי שמחליף את השורש של השן החסרה, ומעליו התקנת מבנה שמחליף את כותרת השן (החלק של השן שנראה לעין בחיוך או בדיבור). באופן כזה ניתן להשתיל החל משן אחת ועד למערכת שיניים שלמה.
השיניים המלאכותיות הללו מאפשרות לעיסה, דיבור, חיוך ובעצם כל מה שאפשר לעשות עם שיניים טבעיות. כך, שתלים דנטליים מציעים למטופלים שיקום פונקציונלי ואסתטי ברמה גבוהה, תוך תחושה טבעית ונוחות מרבית.
תחום ההשתלות הדנטליות מהווה שוק גדול שמושך אליו יצרניות שתלים דנטליים מכל העולם, וכפי שנאמר בתחילת הדברים, גם בשוק הזה ישראל היא שחקנית דומיננטית ומובילה. וכך, בעיקר כאן בארץ אבל גם במדינות רבות אחרות, רופאי שיניים רבים בוחרים לטפל באינספור מטופלים באמצעות שתלים דנטליים ישראליים.

ישראל גאה להוביל את תחום השתלים הדנטליים בעולם

לאורך השנים צמחו בישראל חברות רבות המתמחות בפיתוח, ייצור ושיווק שתלים דנטליים. חברות אלו זכו להכרה בינלאומית בזכות איכות מוצריהן, חדשנות טכנולוגית ופיתוחים פורצי דרך. בישראל פועלים מרכזי מחקר ופיתוח רבים העוסקים בתחום השתלים הדנטליים; מחקרים שתורמים רבות להתקדמות בתחום גם בישראל וגם מעבר לים, וכן לפיתוח טכנולוגיות ושיטות טיפול חדשניות. ובנוסף, הודות לתוכניות ההכשרה וההדרכה שמציעות חלק מן היצרניות הישראליות, רופאי שיניים ישראלים ידועים במומחיותם ובניסיון הרב שצברו בתחום השתלים הדנטליים.

נעים להכיר: החברות הישראליות שמובילות את התחום

Alpha Bio

ברת אלפא ביו טק, שנוסדה ב-1988, היא חלוצה בתחום השתלים הדנטליים בישראל. כיום, עם ותק של למעלה מ-30 שנה, היא גם אחת המובילות בעולם בתחום זה. החברה מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של שתלים דנטליים ומוצרים נלווים, כגון כלים כירורגיים ומוצרים משלימים מתחום רפואת השיניים. רוב השתלים הדנטליים של אלפא ביו טק מיוצרים מטיטניום, והחברה ידועה בין היתר בפיתוח ציפויים מיוחדים לשתלים להגברת האוסטאואינטגרציה (החיבור של העצם לשתל). החברה משווקת את מוצריה בישראל ובמדינות רבות ברחבי העולם, וממשיכה להשקיע משאבים רבים במחקר ופיתוח על מנת לשפר את מוצריה עוד ועוד.

MIS Implants

MIS Implants היא חברה גלובלית מובילה בפיתוח, ייצור ושיווק שתלים דנטליים. החברה הוקמה באמצע שנות ה-90, ובנוסף לשתלים הדנטליים היא מתמחה גם בייצור ושיווק של מוצרים נלווים כמו כלים כירורגיים, תותבות ועוד. MIS Implants ידועה בחדשנות הטכנולוגית שלה, כולל פיתוח של מערכות שתלים מתקדמות ופתרונות דיגיטליים לתכנון טיפולים. בין היתר החברה מציעה שתלים מסוגים שונים (שתלים קצרים או צרים, שתלים בעיצובים ייחודיים לצרכים ספציפיים ועוד), מוצריה נמכרים בכ-70 מדינות ויש לה מוניטין חיובי בקרב רופאי שיניים ומומחי השתלות מסביב לעולם.

AB Dental

גם AB Dental היא חברה ישראלית ותיקה ומוערכת המייצרת שתלים דנטליים ומוצרים נלווים כמו חלקי שיקום, פתרונות רגנרציית עצם ועוד, באיכות גבוהה תוך שימוש בחומרים מתקדמים ובטכנולוגיות חדשניות. בין היתר, החברה עושה שימוש בטכנולוגיית נאנו וטכנולוגיית תלת ממד במדפסת לייזר מאבקת טיטניום ליצירת שתלים דנטליים בהתאמה אישית. תחום התמחות נוסף של AB Dental הוא מערכות סריקה דיגיטליות מתקדמות ותכנון השתלה תלת ממדית. 

adin’s implants

עוד חברה שמייצרת שתלים כחול לבן היא adin, שהוקמה ב-2001. בעוד שרוב חברות ייצור השתלים בישראל ובעולם מתמקדות בייצור שתלי טיטניום (סוג של מתכת), חברת adin מתמחה בפיתוח שתלים דנטליים מזירקוניה, חומר שאינו מתכתי אלא קרמי. עם זאת, גם שתלים דנטליים מזירקוניה נחשבים חזקים, אסתטיים ועמידים במיוחד. החברה מציעה מגוון רחב של מערכות שתלים דנטליים, כולל שתלים בגדלים ובצורות שונות להתאמה לצרכים ספציפיים של מטופלים.

Paltop

ועוד חברה ישראלית שראוי להזכיר במסגרת זו היא Paltop, שהוקמה בשנת 2010 והתמחה בפיתוח וייצור שתלים ורכיבים נוספים. החברה נחשבת למובילה בתחום הפתרונות לניתוחים דיגיטליים מודרכים, ולפני מספר שנים התמזגה עם Keystone Dental, חברת שתלים דנטליים מארה”ב שנמצאת בשליטת קבוצת אקסלמד הישראלית.

יתרונותיהם של שתלים דנטליים תוצרת ישראל

בכל העולם כולו קיימות חברות שמייצרות שתלים דנטליים. אז למה כדאי לבחור דווקא באלה שמיוצרים בישראל?

  • בזכות האיכות הגבוהה: שתלים דנטליים ישראליים מיוצרים תוך הקפדה על הסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר, ועומדים בבדיקות איכות קפדניות.
  • בזכות החדשנות הטכנולוגית: החברות הישראליות משקיעות רבות במחקר ופיתוח, ומביאות לשוק טכנולוגיות חדשניות בתחום השתלים הדנטליים – חלקן לעיתים מצליחות אפילו לעניין חברות גדולות במדינות אחרות ולהוביל לאקזיטים מרשימים. 
  • בזכות המגוון הרחב: החברות הישראליות מציעות מגוון רחב של שתלים דנטליים, המאפשרים התאמה אישית לכל מטופל ולכל צורך. בין היתר ניתן למנות שתלי בורג, שתלים קצרים, שתלים צרים, שתלים שטוחים, שתלים זיגומטיים, שתלי זירקוניה, ואפילו שתלים דנטליים שמיוצרים בהתאמה אישית באמצעות טכנולוגיות נאנו ותלת ממד, שעד לפני שנים ספורות היו כמעט דמיוניות לגמרי. 
  • בזכות המחירים: בהשוואה לשתלים דנטליים ממותגים בינלאומיים ידועים, שתלים דנטליים ישראליים מוצעים במחירים תחרותיים יחסית.
  • בזכות יכולות ההכשרה, ההדרכה והתמיכה שאפשר לקבל בעברית, השפה היומיומית שאותה מדברים רוב רופאי השיניים בארץ, במקום “לשבור את השיניים” באנגלית או בשפות אחרות כדי לפנות ליצרנית בשאלה או בעיה.
  • ולא פחות חשוב – למען הגאווה הישראלית! בחירה במוצרים ישראליים בכל ענף ותחום במשק פירושה תמיכה בחברות ישראליות, וגם תחום השתלים הדנטליים לא שונה. בעיקר בתקופה שבה המשק הישראלי זקוק לכל תמיכה שאפשר לספק לו, אין כמו לבחור כחול לבן ולחייך בגדול.

לסיכום

שתלים דנטליים הם פתרון איכותי, יעיל, אסתטי וארוך-טווח עבור נשים וגברים שאיבדו שיניים מסיבה כלשהי ולפיכך סובלים מפגיעה מסוימת באסתטיקה ו/או בתפקוד, כגון בדיבור או אכילה. באמצעות שתלים דנטליים ניתן “להחזיר את הגלגל לאחור” ולשחזר את האסתטיקה או התפקוד שנפגעו, תוך תשומת לב רבה לצרכים האישיים של כל מטופל וכל מטופלת.

ובתוך היקום הטכנולוגי החדשני של של השתלות שיניים ושתלים דנטליים, שכל-כולו נוצר רק לפני שנים לא רבות והיום מחולל פלאים בתחום רפואת השיניים, ישראל נחשבת בעיני רבים, הן רופאי שיניים והן מטופלים, למעצמה של ממש: מבחינת פיתוח הטכנולוגיות החדשניות, מבחינת ייצור השתלים האיכותיים, ומבחינת הידע והניסיון הרב של רופאי השיניים.