שתלים דנטליים: איך בוחרים מבין המגוון הקיים?

אם אתם עומדים בפני השתלה דנטלית על רקע חוסר בעצם, כדאי שתכירו את הפתרונות השונים הקיימים כיום להתמודדות עם התופעה. מהם אחוזי ההצלחה של כל פרוצדורה, איך לבחור מבין האופציות הקיימות ומדוע רופאי השיניים לא משתפים אותנו בתהליך קבלת ההחלטות? כל התשובות במאמר שלפניכם.

חוסר עצם בלסת תחתונה או עליונה הן תופעות נפוצות ורבים מאיתנו מתמודדים איתן בשלב כלשהו בחיים. למרות זאת, רובנו לא מכירים את מגוון הפתרונות הקיים כיום, את היתרונות והחסרונות שלהם, וגם לא נראה שממש עומדת בפנינו הבחירה. לרוב רופאי השיניים מציעים לנו פיתרון מסוים מבלי שנדע שיש חלופות. אבל בעידן האינטנרנט כל המידע נגיש לנו כמטופלים ולכן יש לנו את היכולת לקרוא על הבעיה הרפואית שלנו, ללמוד על הפתרונות הקיימים ולהתייעץ עם מומחים נוספים לפני ביצוע הטיפול.

מדוע רופאי השיניים לא חושפים אותנו לכל המידע?

ראשית, לא תמיד הרופאים מכירים בעצמם את כל החידושים בתחום והם נצמדים לפתרונות המוכרים והזמינים להם. מעבר לכך, במקרים רבים הרופאים מעדיפים להמשיך עם הפתרונות שכבר התנסו בהם בעבר ולא לבחון אופציות נוספות. לכן כדאי להרחיב קצת את הידע בנושא שתלים דנטליים לפני ביצוא הפרוצדורה הרפואית ואף להתייעץ עם גורמי ידע נוספים.  

פתרונות להתמודדות עם חוסר עצם בלסת עליונה או בלסת תחתונה:

  • אוגמנטציה ורטיקלית – ניתוח מורכב מאוד עם תהליך החלמה ארוך ואחוזי הצלחה יחסית נמוכים (כ-50%). מומלץ לבצעה בבית חולים ובהרדמה מלאה.
  • הרמת סינוס פתוחה – פרוצדורה מאוד נפוצה עם אחוזי הצלחה גבוהים יחסית. עם זאת, היא כרוכה בסבל ואי נוחות, ולעיתים גם בנפיחות של האזור במשך כשבועיים.
  • הרמת סינוס סגורה – פרוצדורה עם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים, עם פחות חוסר נוחות למטופלים.
  • שתלים זיגומטיים – אלו שתלים ארוכים מאוד, המתחברים עם קו הרכס לעצם  הזיגומטית .פרוצדורה זו מחייבת רמה כירורגית גבוהה ויש בה חשש משום שכישלון אינו מאפשר טיפולים נוספים.
  • שתלים קצרים – פרוצדורה מאוד ידידותית, עם אחוזי הצלחה גבוהים, אשר מאפשרת לחזור על הפרוצדורה פעם נוספת במקרה שהטיפול לא הצליח.

אז איך בוחרים בטכניקה המתאימה ביותר?

כפי שניתן להבין, הפרוצדורה המועדפת היא זו העושה שימוש בשתלים דנטליים קצרים. זהו הפתרון המומלץ ביותר כיום להתמודדות עם חוסר עצם. על גבי השתל בונים כתר שלמעשה מחליף את הששן הטבעית שלנו.

עם זאת, חשוב לדעת שכאשר בוחרים בשתל בורגי נפגעת העמידות לאורך זמן. אפשרות אחרת היא לבחור בשתלים קצרים ללא בורג, כדוגמת השתלים שמייצרת חברת בייקון. בייקון מייצרת מזה 40 שנה שתלים דנטליים קצרים איכותיים, בעלי עמידות לאורך זמן, אשר מפחיתים את הצורך בפרוצדורות מורכבות כמו אוגמנטציה ורטיקלית, הרמת סינוס ועוד. השתלים מאושרים על ידי ארגון הבריאות של ארה”ב (FDA) ומובילים בתחום ההשתלות הדנטליות בארץ ועולם.

המבנה הייחודי של שתלי בייקון מעניקים להם שטח פנים גדול יותר ולכן חיבור העצם לשתל הינו איכותי יותר. כמו כן, תהליך ההשתלה מהיר יותר, חסכוני יותר וגורם למעט מאוד אי נוחות למטופלים, לעומת הפרוצדורות האחרות.

בשורה התחתונה:

לפני ביצוע השתלה דנטלית כדאי לקרוא ולהתייעץ על מנת לבחור בפרוצדורה המתאימה ביותר עבורכם. מומלץ לבחור בטכניקות בעלות סיכויי הצלחה גבוהים, כאלו שמסבות מידה פחותה של אי נוחות וכאב וגם מאפשרות טיפולים נוספים במידת הצורך. השתלים הקצרים של בייקון מעניקים את כל היתרונות האלו וגם עמידים לאורך זמן. היתרונות הקליניים הרבים הם ההופכים את שתלי בייקון למובילים בתעשיית ההשתלות הדנטליות מזה ארבעה עשורים.